Contest following

Make the Fabric Your Own

zondag 26 april 2015

Reparatieklus boot deel 1

Wij hebben een boot! Een Dehler Varianta van 1978 of nog een beetje eerder. Het is een kleine kajuitzeilboot en we zijn er heel erg blij mee.

Het is een oude boot en hier en daar moet er nog wat aan gedaan worden. Er is bijvoorbeeld een buiskap die gescheurd is en dus niet meer functioneert. Tijd dus voor een nieuwe bovenkant. 

Gisterenmiddag dus op stel en sprong naar Sikkes stoffen om een stofje te scoren. Het is nylon geworden in een donkergrijze kleur, omdat de bestaande kleur er niet was. Met garen, naalden en een bandje ben ik in totaal een kleine 25 euro kwijt. Uiteraard zijn de fournituren het grootste gedeelte van dit geld. Voor de stof was ik 9,50 euro kwijt.

Het is zo bijzonder dat wat eerst heel ingewikkeld lijkt, na uithalen zulke eenvoudige patronen worden. Maar dat nu geschreven, moet ik het nog wel maken natuurlijk. Dat wordt mijn projectje vandaag.





Waarschijnlijk is er direct ook een winterproject gekomen. Namelijk een compleet nieuwe buiskap, want de stof is een beetje gaar na zoveel jaren. En dan wordt de kleur afhankelijk van de nieuwe kleur van de boot. Maar dat ik Jan zijn winterproject ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen