Contest following

Make the Fabric Your Own

maandag 6 april 2015

Overhemd Joey en broek Pitt voor Steven

Wat ben ik blij dat mijn beide kinderen nog steeds heerlijk mijn zelfgemaakte kleding aan willen trekken. En een overhemd voor Steven vind ik hem ook erg leuk staan. 

De stof die ik heb gebruikt heb ik een tijd geleden in Apeldoorn gekocht. Het is officieel quiltstof, maar perfect voor overhemdjes omdat ze lekker comfortabel zitten en o zo lang mooi blijven. Ietwat duurder, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is gewoon goed. 

Het overhemdpatroon is de Joey van Farbenmix. Op hun weblog staan nu nog meer voorbeelden van dit patroon. Voor mij is dit patroon een blijvertje, want de pasvorm is voor Steven perfect. 

De broek is gemaakt van een restant stof uit mijn zoldervoorraad. Het broekpatroon heet Pitt en is ook van Farbenmix. Ik heb hem voor Steven geknipt zonder naadtoeslag en nog is hij aan de wijde kant. Vooral de achterzakken en het zijtussenstuk vind ik leuk aan dit patroon. 

Op het overhemd staat een borduurtje van Kunterbunt Design uit de serie 'Tierische Ahnengalerie'. Je zag hier al eerder voorbeelden van in mijn blog. Hier en hier.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten