Contest following

Make the Fabric Your Own

maandag 11 augustus 2014

Oneliners

Oneliners. Een oneliner of kwinkslag is een kernachtige, meestal geestige uitspraak die niet langer is dan één zin.

Soms blijven dit soort zinnetjes langer hangen, helemaal wanneer je ze keer op keer hebt gehoord. De oneliners die mij op dit moment bezig houden zijn:

1) "One load a day". Het heeft te maken met de was en zorgt ervoor dat wanneer je 1 wasje per dag draait, droogt en vouwt/strijkt je nooit meer bergen was hoeft web te werken. Het werkt super!

2) "a needle-width away". En deze heeft met het doorstikken van je naaiprojecten te maken. Het mooiste resultaat bij het doorstikken is dat je op slechts een naaldbreedte van je naad doorstikt. Iedere keer wanneer ik aan het doorstikken ben, komt deze oneliner omhoog en ik betrap me er zelfs op dat ik hem hardop zeg.

Vandaag heb ik beide oneliners toegepast. Lekker een wasje gedraaid en eentje weggestreken. Verder ben ik bezig met een trui voor Steven. Een herfsttrui van sweaterstof. Superstof: zacht, makkelijk te naaien en door te stikken en in een fantastische kleur. De stof is van Swafing. De onderstaande stof gebruik ik tezamen met een effen (donkerste blauw).










Wat heb ik weer een zin om te naaien voor mij en de kinderen. En wie weet ook wel voor mijn man.

2 opmerkingen: