Contest following

Make the Fabric Your Own

zondag 17 augustus 2014

Muts Jane (Farbenmix)

Na een aantal te naaien kledingstukken voor de kinderen, hebben we gisteren de gymkleding voor het nieuwe schooljaar uitgezocht. Label erin, want je wilt niet weten hoe vaak ze hun spullen kwijt zijn, en gymtas klaar zetten.

Morgen begint het nieuwe schooljaar waarbij Donna naar de bovenbouw gaat (groep 6) en Steven blijft in de middenbouw (groep 4). Donna vindt het allemaal erg spannend en Steven heeft totaal geen zin. Hij vindt vakantie vieren wel prettig. Hoe verschillend kun je zijn.

 

Ik ben eigenlijk wel blij met de regelmaat die er weer aan komt. Lekker op tijd uit bed en in de kleren. Wanneer de kinderen op school zijn en manlief aan het werk, heerlijk het rijk alleen. Gisteren bij de wolwinkel een paar bolletjes katoen gekocht in de kleuren van de kleding en ik ben heerlijk aan het breien geslagen. Het wordt een muts voor Donna naar het patroon Jane (E-book Farbenmix). In het verleden al een exemplaar voor Donna gemaakt en deze draagt ze nog steeds. In bed (als slaapmuts) en willekeurig overdag (ook als het warm is). Het is dus niet zozeer een kledingstuk om je hoofd warm te houden, maar meer een soort statement. Een uitdrukking van een eigen smaak. Uiteraard stimuleer ik dat enorm. Laat haar alsjeblieft niet een grijze muis worden die alleen blauwe spijkerbroeken sweatshirts in een niet-opvallende kleur draagt. Voorlopig draagt ze nog met liefde de kledingstukken die ik voor haar heb gemaakt en vaak krijg ik een compliment dat het zo fijn zit.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen