Contest following

Make the Fabric Your Own

maandag 25 augustus 2014

Estelle (Farbenmix) nummer 2

En hier dan nog een Estelle. Het is een heerlijk zittend jurkje of overgooiertje. ik weet niet welke naam ik er aan moet geven. Maar omdat de onderkant een tricot boordje heeft, vindt Donna hem helemaal leuk.

Vandaag kreeg ik van haar juf te horen dat ze doordat Donna nog jurken draagt ze hoop heeft dat haar dochter (nu 4 jaar oud) nog wel een tijdje haar zelfgemaakte kleding zal dragen.

Deze Estelle is gemaakt van een rekbare jeans look-a-like. De lichtgrijze kleur is de achterkant van de donkere kleur en Donna en ik hebben dus gemixt en gematched om de mooiste combi te maken. De verschillende kleuren bandjes is dus een bewuste keuze geweest.

De Estelles die ik heb gemaakt, heb ik allebei met 3 centimeter verlengd aan de onderkant. Ik vind hem dan net wat beter draagbaar. De wijdte is helemaal goed, want zo kun je er in de herfst en winter ook een shirt met lange mouwen onder aandoen en een legging met lekkere beenwarmers. 

De borduurtjes zijn weer uit de nieuwe serie van Kunterbunt Design. De serie is zo leuk omdat het een gemengde serie is, namelijk applicatie, vol borduren en tekst. Zo kun je mooi combineren en is het voor de wat groteren ook leuk.

De stof komt van de markt in Zwolle en het is dezelfde stof als waar ik nu ook een broek en hesje voor Steven van maak. Maar dat komt later, want alleen de broek is nog maar af.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten