Contest following

Make the Fabric Your Own

maandag 19 mei 2014

Nieuwe start

Vroeger, ja vroeger, had ik een weblog. Daar kwam de klad in omdat het steeds moeilijker werd om wekelijks iets zelfgemaakts te tonen. En aangezien ik zelf vind dat je ook iets moet kunnen laten zien wat de moeite waard is, stopte ik.

Maanden later, misschien nog wel langer, had ik nog steeds geen inspiratie en creativiteit. Geen puf of zin om achter de naaimachine te kruipen. Ook andere zaken bleven liggen. De fut was eruit. Noem het een dipje. Reden is onbekend. Het enige dat ik nog deed was een huishouden draaiende houden, kinderen opvoeden en 's avonds op de bank zitten met de televisie aan of een boek lezen. Het kan, en hier is ook niets mis mee, maar omdat ik weet dat ik van naaien een bult energie krijg, begon er toch langzamerhand iets te knagen.

En toen kwam het jubileum-weekend van Sancho zomaar uit de lucht vallen. Een heel weekend met een grote groep vrouwen bij elkaar zitten. Een grote gezellige boel in een ruimte die vol stond met naai- en lockmachines. Hier en daar een borduurmachine, veel stoffen, patronen en fournituren. We hebben een enorm productief weekend gehad, compleet verzorgd met eten en drinken. En tussendoor lekker genieten van het mooie weer. Ja, afgelopen weekend ben ik 'op kamp' geweest. We sliepen in 4-persoons kamers met stapelbedden, moesten douche en toilet delen met de hele verdieping en hadden corve-dienst.

En toen was de creativiteit terug en daarbij ook de zin om weer lekker achter de naaimachine te zitten en van alles te gaan maken. In het weekend heb ik een tas gemaakt en een korte broek voor mijn dochter. Die zien jullie later. Nu eerst een aantal gemaakte kledingstukken van een hele tijd geleden. Gewoon om te laten zien wat ik een tijdje geleden allemaal heb gemaakt waar ik trots op ben.

 
shirtje uit een Ottobre 

Laguna rokje met legging

2 shirtjes uit de Ottobre

Broek en hesje

Jurkje

Haltertop

Babysetje FM

Supermooie collage van trui en overhemdje.
Collage gemaakt door dochterlief

10 opmerkingen:

  1. Wat goed van je! Je hebt meteen actie ondernomen. Wat een heerlijk vrolijke kleding heb je voor je kinderen gemaakt. Ik ben heel benieuwd naar je volgende creaties. De tas en korte broek heb ik natuurlijk al gezien.
    Veel plezier met bloggen en naaien.
    Groetjes, Josette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Josette voor je snelle reactie. Dat geeft de burger moed.

      Verwijderen
  2. Fijn dat het naaiweekend je uit je naaidip heeft kunnen halen. Ik ben meteen weer volger geworden, hoor! Je dochter heeft nog steeds die heerlijke lach die ik me van je vorige blog nog kan herinneren. Ik ben benieuwd naar de creaties die je nu na het naaiweekend nog gaat maken. De tas en de broek zagen er in ieder geval veelbelovend uit.

    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je je die lach nog kan herinneren. Ze heeft altijd plezier met passen en vindt het nog steeds heerlijk om zelfgemaakte kleding te dragen. Mijn zoontje trouwens ook. Vindt altijd het zelfgemaakte lekkerder zitten (is wel een beetje een mama's kindje, dus daar kan het ook aan liggen ;-)). Dank je wel voor je compliment.

      Verwijderen
  3. Ja wat was het een super weekend!! Ik heb er ook veel nieuwe maak-energie op gedaan. Leuk dat je weer met een blog begint, leg jezelf geen druk op wat moet maar kijk gewoon wat gaat.
    Leuke kleren heb je gemaakt.. groet joza

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Joza. Heerlijk al die positieve energie weer. Ik zal proberen geen druk op mijn weblog te leggen. In het verleden heeft me dat ook de das om gedaan. We doen gewoon rustig aan en geniet van alle reacties. Ik ben benieuwd naar jouw nieuwe projecten.

      Verwijderen
  4. Dat is fijn dat je dit door het weekend samen met andere weer terug bent.
    Je hebt mooie dingen gemaakt, ben benieuwd wat er de komende tijd weer voorbij gaat komen. In elk geval heel veel plezier.
    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Corina. Ik ga mijn best doen de komende tijd. Er ligt inmiddels al wat geknipt.

      Verwijderen